خواص گلاب برای شادابی پوست

گذاشتن گلاب بر پوست، باعث شادابی می‌شود. گلاب برای انواع پوست مفید است و پوست را نرم و شاداب می‌کند. حتی قرمزی پوست را نیز می‌توان با گلاب کاهش داد. می‌توانید گلاب را به وان حمام خود اضافه کنید.
۳. روشن کردن پوست

خاصیت دیگر گلاب، توانایی آن در روشن کردن پوست است. این توانایی به دلیل وجود ویتامین A و E است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. بنابراین پوستی شاداب‌تر و روشن‌تر جایگزین پوست قبل می‌شود.
۴. رفع خشکی پوست

گلاب، به طور طبیعی خاصیت مرطوب کنندگی پوست را دارد. دلیل این خاصیت وجود ویتامین‌های E و A است که عملکردی آنتی اکسیدانی دارند. اگر پوستی خشک و حساس دارید، برای پاک کردن پوست خود، حد اقل دو بار در روز، از گلاب – به عنوان تونر -استفاده کنید.
۵. جلوگیری از پیری زودرس

ماده مغذی دیگر موجود در گلاب، دانه‌های رزهیپ هستند. این ماده، سرشار از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان است. بنابراین از داخل بر پوست تاثیر می‌گذارد. این ماده، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، گلاب می‌تواند از چین و چروک که از نشانه‌های پیری هستند نیز جلوگیری کند.

خواص گلاب
۶. رفع جای آکنه

ترکیب گلاب و چوب صندل تاثیری قوی بر جای آکنه می‌گذارد. البته باید بدانید که در صورت استفاده از راه‌های طبیعی، این فرآیند طولانی‌تر خواهد بود.

مطلب مرتبط: ۵ حقیقت در مورد استفاده از روغن های معطر در خانه
۷. درمان بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی از شایع‌ترین بیماری‌های مناطق گرمسیری هستند. از میان آن‌ها می‌توان به اگزما، تاول، درماتیت و سوختگی‌ها اشاره کرد. برای درمان این بیماری‌ها و داشتن پوستی بهتر، از گلاب به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و ضد التهاب استفاده کنید.
۸. پاک کردن آرایش

می‌توانید از گلاب به جای پاک کننده آرایش استفاده کنید. این ماده، قیمتی مناسب‌تر دارد و قدرت پاک کنندگی آن از پاک کننده‌های آرایشی مشهور نیز کمتر نیست. گلاب حتی می‌تواند آرایش چشم ضد آب را نیز پاک کند و باعث تحریک پوست نشود.
۹. جایگزین عطر

عطر گل رز، از رایحه‌های محبوب بسیاری از زنان است و می‌تواند جایگزین عطر نیز بشود. برای خوشبو شدن فقط کافی است مقداری از آن را روی مچ دست و گردن بگذارید. همچنین می‌توانید برای ایجاد فضایی عاشقانه و احساسی، گلاب را روی ملحفه‌ها اسپری کنید.